Veelgestelde vragen

Assortiment

Ik zoek een product dat er niet bij staat.
We zijn voortdurend bezig met het uitbreiden van ons assortiment en het is mogelijk dat een bepaald pedaal er niet bij staat dat we toch kunnen leveren. Neem even contact met ons op via mail info@pedaltown.nl dan sturen we je zo snel mogelijk een bericht terug.

Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?
Als je op een bepaald product klikt dan kom je op de productpagina terecht. Op deze pagina staat vlak boven de bestelknop ‘In Winkelmand’ of het product op voorraad is of niet. Indien het product op voorraad is dan staat er ‘Op voorraad (kan nabesteld worden)’. Als een product niet op meer op voorraad is dan staat er ‘Beschikbaar via nabestelling’. Als een product niet meer geleverd kan worden dan staat er ‘Uitverkocht’.

Wat betekent ‘Beschikbaar via nabestelling’?
Het product is dan niet op voorraad, maar kan nog wel geleverd worden. In de meeste gevallen betekent dit een iets langere levertijd dan normaal. Vrijwel alle distributeurs zitten in Europa, waardoor een product in 99% van de gevallen binnen drie (werk)dagen geleverd kan worden.

Wat zijn b-stock artikelen?
Een product met de aanduiding ‘B-stock’ is een product dat niet meer helemaal nieuw is. Het gaat dan meestal om een artikel met een beschadigde verpakking en/of lichte gebruikssporen. Heel af en toe komt het voor dat er sprake is van een kleine beschadiging op het product zoals een krasje. In elk geval functioneert het product nog perfect en heeft het artikel ook gewoon garantie.

Hebben jullie ook aanbiedingen?
Jazeker, er zijn altijd wel één of meerdere pedalen in de aanbieding. Je kunt op deze pagina zien welke aanbiedingen er op dit moment zijn: https://pedaltown.nl/aanbiedingen

Bestellen

Hoe werkt het bestellen?
ALs je een product wilt bestellen dan ga je naar de productpagina en klik je op de button ‘In Winkelmand’. Je komt dan op een overzichtspagina waarin de bestelde producten staan en je ziet of er verzendkosten zijn voor je bestelling. Verzending is gratis voor alle bestellingen van 79 euro of meer. Klik vervolgens op de button ‘Doorgaan naar afrekenen’ en vul je gegevens in. Kies vervolgens een betaalmethode en klik op de button ‘Bestelling plaatsen’. Je komt vervolgens in het betaalscherm van de betaalmethode die je gekozen hebt en je kunt het bedrag betalen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Alle producten die op voorraad zijn en voor 16:00 besteld zijn, worden dezelfde dag nog naar je verzonden. In de meeste gevallen betekent dit dat je je bestelling de volgende dag ontvangt. Alle bestellingen worden door ons via PostNL verzonden. Nadat wij de betaling hebben binnengekregen pakken we je bestelling in en wordt er (automatisch) een mail bericht verzonden naar het mailadres dat je hebt opgegeven bij het bestellen. Dit bericht bevat de Track & Trace code waarmee je je bestelling kunt volgen.

Kan ik mijn bestelling ook elders laten bezorgen?
In het bestelproces krijg je, na het invullen van je naam, adres en woonplaats, de bezorgopties te zien. Afhankelijk van je woonplaats kan er voor kiezen om de bestelling thuis/op het werk te laten bezogen of bij een PostNL afhaalpunt. Als je kiest voor ‘thuis of op het werk’ dan heb je de mogelijkheid om de bestelling in de ochtend of avond te laten bezorgen. Hiervoor brengen we een klein bedrag in rekening. Als je kiest voor een PostNL afhaalpunt wordt automatisch de dichtstbijzijnde locatie getoond maar je kunt ook een andere locatie kiezen.

Ik heb een kortingscode, hoe werkt dit?
Op de afreken pagina kan je de kortingscode invullen door op de link ‘Klik hier om je code in te vullen’. Je vult de code in het grijze vlak en klikt vervolgens op de button ‘Kortingsbon toepassen’. Na het invullen van een geldige code krijg je de melding ‘Kortingsbon succesvol toegepast’. In het overzicht van de kosten op dezelfde pagina, zie je hoeveel korting er af gaat en wat het totale bedrag van je bestelling is geworden.

Waarom moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden?
In onze algemene voorwaarden staan de wederzijdse rechten en plichten, waarmee duidelijk wordt waar je als klant ‘aan toe bent’ en waar je ons aan kunt houden. In de voorwaarden staat onder andere beschreven hoe wij omgaan met het retour sturen van bestellingen (herroepingen), garantie op producten en hoe we omgaan met klachten en geschillen. Onze algemene voorwaarden staan hier.

Betalen

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?
Op dit moment bieden we de volgende betaalmogelijkheden: iDEAL, Creditcard, PayPal, Bancontact (België), Rechtstreekse overboeking, Belfius Direct Net (België), SOFORT Banking, EPS (Oostenrijk), Giropay (Duitsland) en Apple Pay.

Kan ik ook achteraf betalen?
Op dit moment kan dat helaas nog niet. We willen we graag alle betaalmogelijkheden gratis aanbieden en de kosten van deze service wegen voor ons nog niet op tegen het voordeel dat je als klant hiervan ervaart. De marges op onze producten zijn niet zodanig dat we deze service in alle gevallen gratis kunnen aanbieden.

Er is een storing bij het betalen, wat nu?
Als je gebruik maakt van iDEAL zal de storing, in de meeste gevallen, het gevolg zijn van een storing bij jouw eigen bank en/of bij iDEAL. Op deze pagina kan je zien of er op dit moment sprake is van een storing https://beschikbaarheid.ideal.nl. Wellicht is het wel mogelijk om een andere betaalwijze te kiezen waardoor je de bestelling toch kunt plaatsen.

Versturen

Wat zijn de verzendkosten?
Alle bestellingen van 79 euro of meer worden in Nederland door ons gratis verzonden. Er komen alleen kosten bij als je kiest voor een ochtend- of avondlevering. Ook bestellingen die bij een PostNL afleverpunt bezorgd moeten worden zijn gratis. Bestellingen van minder dan 79 euro kosten 6,80 inclusief BTW.
Bestellingen naar het buitenland zijn gratis indien het totale bedrag 250 euro of meer bedraagt. De kosten voor bestellingen onder dit bedrag zijn afhankelijk van het land waar de bestelling heen moet worden verzonden. Raadpleeg hiervoor de site van PostNL.

Hoe volg ik mijn bestelling?
Zodra de bestelling betaald is zullen wij deze in behandeling nemen. Dat is vrijwel altijd dezelfde dag nog. Indien de bestelde producten op voorraad zijn en vòòr 16:00 besteld zijn, zullen deze dezelfde dag nog verzonden worden. Als wij klaar zijn met het inpakken van het pakket ontvang je automatisch een mailbericht met hierin een Track & Trace code.

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, wat nu?
In veel gevallen is de mail wel door ons verzonden en zeer waarschijnlijk in je spamfolder terechtgekomen. Dit wil met name nog wel eens voorkomen bij mensen met een hotmail account. Daarnaast kan er sprake zijn van een storing bij de mailserver. Mocht je een bestelling hebben gedaan vòòr 16:00 van een product dat op voorraad is en geen mail dezelfde dag hebben ontvangen, neem dan contact met ons op via info@pedaltown.nl.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Uiteraard kan je een bestelling retour sturen. Je hebt het recht om de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug. De kosten voor de retourzending van je huis naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,80 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?
Stuur in ieder geval het product, alle geleverde toebehoren en het doosje waarin het zat retour. Verder ontvangen wij graag ook de originele verpakking (de bruine doos) terug en stop dit formulier (ingevuld) er bij. Als je je product wil retourneren stuur dan een bericht naar info@pedaltown.nl. Wij storten  het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk na aanmelding van je retour terug, mits het product in goede orde door ons ontvangen is.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
We maken het bedrag zo snel mogelijk naar je over. In de meeste gevallen zal dit binnen enkele dagen zijn, afhankelijk van de betaalmethode die je bij het bestellen hebt gekozen. We beloven je om het volledige orderbedrag in ieder geval binnen 10 werkdagen terug te storten.

Kan ik mijn product inruilen voor een ander product?
Een product ruilen is geen probleem, indien je dit bij ons niet langer dan 1 maand geleden gekocht hebt en nog in originele staat is. Neem hiervoor contact met ons op via info@pedaltown.nl. Geef in de mail aan welk product je bij ons gekocht hebt en welk product je hier voor in de plaats zou willen hebben. Wij zullen het product dan zo snel mogelijk toezenden, zodra wij het in goede orde van jou retour hebben ontvangen. De kosten voor de retourzending kunnen we helaas niet vergoeden.

Garantie

Mijn product is kapot, wat nu?
Een defect product waar nog garantie op zit, kun je naar ons terugsturen en laten repareren. Als het defect inderdaad het gevolg is van een fabricagefout dan zijn de kosten van het verzenden en repareren voor ons. Is een product binnen 30 dagen na aankoop defect (als gevolg van een fabricagefout), dan kan je je product direct omruilen. Als het product op voorraad is, dan sturen we het je meteen toe. Als het product niet op voorraad bestellen we het en sturen we het je toe zodra het bij ons binnen is.

Zit er nog garantie op mijn product?
Op alle producten zit wettelijke garantie. De lengte van deze termijn ligt echter niet vast en is omschreven als de termijn waarin je mag verwachten dat een product doet wat er in alle redelijkheid van mag worden verwacht.  De garantietermijnen van de verschillende fabrikanten verschillen mede hierdoor. Alle producten van de merken Death by Audio, J Rockett Audio, JHS, Keeley, Meris, Mooer, Morley, Neunaber, Red Panda en Seymour Duncan hebben 4 jaar garantie onder de voorwaarde dat je het pedaal registreert op de volgende pagina www.w-distribution.de/4year-warranty.