Garantie en klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Als het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Een defect product waar nog garantie op zit, kun je naar ons terugsturen en laten repareren. Als het defect inderdaad het gevolg is van een fabricagefout dan zijn de kosten van het verzenden en repareren voor ons. Is een product binnen 30 dagen na aankoop defect (als gevolg van een fabricagefout), dan kan je je product direct omruilen. Als het product op voorraad is, dan sturen we het je meteen toe. Als het product niet op voorraad bestellen we het en sturen we het je toe zodra het bij ons binnen is.

Als het product niet defect blijkt te zijn dan brengen we kosten in rekening. De kosten bestaan uit de verzend- en retourkosten en onderzoekskosten (25 euro). Voor aankopen binnen Nederland bedragen de totale kosten 38 euro. Voor zendingen buiten Nederland hanteren we twee maal de kosten van verzending naar het land van aankoop + 25 euro.

Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@pedaltown.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Dat kan op deze plek: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.